Kundtoaletten....

"Har ni nån kundtoa här?"
"Får jag låna nyckeln te kundtoan?"
"Var ä kundtoan?"

Nej vi har ingen kundtoa.
Nej nej nej nej nej NEJ!!

Hur många av oss i personalen måste säg nej för att folk ska förstå att vi int har nån kundtoa?!
Folk mer eller mindre tränger sej på oss för att få låna "kundtoan" som int finns!

Ja vi har en toa för oss i personalen, men den ä VÅRAN å ingen annans!

När ska folk förstå?

Vi har int lust å tork skit efter andra!

Har vi själva skitit så tar vi reda på efter oss!
Men vissa som har lånat VÅRAN toa har vekligen int tej reda på efter sej!

Opel kadett spår som man säger..
Eller Opel (vectra) GT spår!


Minns än idag hur jag började min karriär i Challa.
Upp tidit som fan på möran för å städ.
Just Opel Kadett spår på köpcentrets toaletter...
BLÄ!!
Inge vidare, men dä va ett jobb iaf tills vidare.

Kommer ihåg när man kom in på herrtoan, te å börj mä såg dä ut som vilken toa som helst.
Lite skit här å där som skull bort, fingeravtryck på spegeln.

Å ölburkar i papperskorgen....?
Efter ett par gånger kom jag på varför.

När kärringera tar mä sej gubbera på shopping vill dom int va mä för dä ä så drygt å gå i affärer.
då säger dom te sina kärringer snällt å gullit.

Älskling jag går å köper en tidning, jag kommer efter dej sen gå i förväg du.
Kärringera blir nöjda, lite lätt smickrade över att gubben sagt älskling te dom.
Dom knallar iväg åt varsit håll å bägge ä nöjda å belåtna.

Kärringera går te sina affärer å glömmer tid å rum.

Gubben går te pressbyrån, köper sin tidning.
går vidare te bolag, köper en gottepåse, söker upp toan!

Där sitter dom sedan i sin egna lilla värld, njuter av gottepåsen, läser i tidningen, glömmer tid å rum även han!

Lagom te dom läst ut tidningen, gjort ett Opel Kadett spår å gottpåsen går mot sitt slut ringer kärringa.
Samtalet lyder....

hon: var ä du?
han: jag fick lite magknip så jag gick på toa å ä snart klar. har du köpt nått fint?
(frågan ställs bara för att ho int ska börj trätt på honmom för att han int vör mä)
hon: jaaa!! jag har köpt dä å dä å dä.... bla bla bla bla.

samtalet fortsätter om hennes inköp än te gubben ä klar på toa, fått på sej byxera å knallat ut.
Hon bara pratar på å plötslit står dom öga mot öga =)

Då har en hel shoppingdag gått, utan att han gått i affärer, men ändå shoppat lite.

men mä tanke på hur läng gubbera sitter där så hinner dä väl tork fast på dom så dom behöver int tork sej värst noga.

Då börjar dä klia å så går dom å klöser sej i röva, när dom tror att ingen ser på.
Dä ä då dä blir Opel GT spår!
Ä ju som sagt va lite mer klös i en GT än en kadett ;)

Så kärringer, nästa gång ni ser sånt i kalsongera så vet ni att er gubbe haft en fridfull stund på toa samtidit som ni shoppat å haft en trevli stund i affärer =)

Men kom ihåg, vi har ingen kundtoa!
Gör ifrån er hemma å minns ett fint Kadett spår
eller varför int ett GT spår ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

så sant...

:-D

2008-08-25 @ 20:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0