Nybliven mamma!!!

Först vill jag bar säg TACK för alla fina hälsninger vi fått!
Dom värmer långt in =)
Jag vet att jag har int svarat på allt, men dä har int funnes tid eller ork.
Men nu börjar jag få lite hum om omvärlden igen.

Hur har allt gått vill ni väl vet?
Ja ni ska få vet!

Sönda.
ca 21.30 Halsbränna så man mår illa!
Upp å tar mej bikarbonat, sitter i sängen å hoppes dä ska hjälp.
21.51 Å fy fan va ont dä gör i magen..
22.00 Men igen..
22.14 Va ä dä nu då? Toa besök på g kanske?
22.22 Oj oj.. Anar ugglor i mossen nu..
Fortsätter så till dä blir regelbundet!
Har förstått att dä ä värker som håller på...
6 minuter mellan varje!
John går upp å raker sej!
Jag börjer klä på mej
Värk efter värk. Flåsa på, andas ordentlit, slappna av så gott dä går.
Kommer ut i kök å john säger.
Fan jag måst ju vattna blomman så dom int dör.
5minuter mellan..
Nu åker vi

Kommer neraför Sunne, ringer te förlossningen.
"Hej bebisen ä på väg å jag å!!"
Prater lit, å så fråger ho om dä trycker på neråt,
Jaaa!!
Ring ambulans säger ho.
Men vi ä snart halvvägs så dä kanske går bra, säger jag.
Annars ringer du ambulans så möter dom upp er.
Men vi fortsätter å åker, john sakter ner inför en kamera mitt i en värk!
"SKIT I KAMERA!!!!!"
Får jag se att dä går i typ 140...

01.12 Stapplar in på BB.
Får lite lustgas så dä ska lindra något.
Marie Louise som ho heter fråger om jag ska ha ryggmärgsbedövning.
"Aldri att jag får så ont"
Fråger om jag vet va dä ä för nått.
"nej dä får du int tal om för mej"

ca 03.30 får jag morfin så jag ska kunna slappna av å småsov lit.
Dä va grejer dä.
Tjihu =)

ca 08.30 Morfinet har släppt å värkarna ä täta å ganska jobbi.
Snälla john hämt nån jag klarer nog int detta nu..
Kommer en sköterska, ja morfin får du inge mer nu.
Men ät lite frukost så får vi se va du ska ha för bedövning.
Frukosten kommer in, tar en tugga. Värk. Flåsa. Svälj. Värk. Flåsa. Drick. Värk osv osv...

ca 10.00 Barnmorska kommer in för å se hur öppen jag ä.
Vattnet forsar!!
"känns dä som du vill trycka på nu?"
JAAAAAA skrek jag för allt jag var värd!
Hängd i arma på john så den kunn väl ha gått av å skrek å klämd å höll på

10.44 Lille gossen ä ute!!
Utan bedövning.
Märker att jag själv gråter.
Ser på John, där står han å gråter!
Där har han stått hela tiden å gjort allt för mej!
Gett mej vatten, baddat mej å bara funnits där!
Så underbart!!!
Älskade John du ä allt för mej!!
Den underbaraste dagen i mitt liv!
Nu har jag gjort nått stort som betyder så myck för mej!

3590gram å 52 cm lång va han den lilla krabbaten! =)
Finaste som finns för mej.



Lilla älsklingen!!
Bar vi kunn bestäm vilket namn du ska få..

Men va barnmorska gjord sen tar vi en annan gång,
kan säg som så att dä tog 1,5timme å "laga" mej efter detta..
Då fan va dä lustgas som gällde!
Å borta blev jag en sväng ;)

Kommentarer
Postat av: Birgittha

Grattis till guldklimpen!!! Är det den 24:e han föddes så kan han heta Bartolomeus- tänk vad lätt att ropa på honom - eller.

Må så gott alla tre.

Hälsar (gammel)-faster Birgittha

(Nu har jag lärt mig att man kan göra mer än LÄSA blogg. Har bara använt mailen förut.)

2009-08-27 @ 16:31:03
Postat av: marie

ååå,jag sitter å gråter här=)

vilken fin liten pöjk!

2009-08-28 @ 07:07:28
URL: http://majjes.blogg.se/
Postat av: Angelica

Så himla underbart Åsa:)....Tänk att äntligen har vi våra små änglar hos oss. Ist för bara i magen:) Underbart!

2009-09-05 @ 16:21:18
URL: http://angelicahenriksen.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åh Piven, du är dig likt! :)



Sitter o skrattar åt dig din tok!



Grattis åter igen! <3

2009-09-18 @ 21:05:55
URL: http://sessapudding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0