Massa nytt!

Nu har jag då int skrev här på läng.
Så nu lär dä väl va dax igen.

24 dec va dä jul å mat hos mamma.
25 dec åkt vi ner mot Götet, åkt förbi Färgelanda å fick se brorsdottern Tindra =)
26 dec, Planet lyfter!! Åh va härlit, men fan va trött... Dålit mä sömn den natta.

Kommer ner dit efter 5tim i planet, sol, värme å allt känns underbart!
Hotellet va mindre fräscht..
Trodd dä skull bli bättre om vi vädrade.
Å så jävla kallt på natta! Uhj!
Som täcke va dä bar ett tunt lakan, å en filt som liknar en sjukhus filt.

Lörda.
Vi går runt å ser oss omkring för å ha lite koll på vart dä finns mataffärer å resturanger.

Sönda.
Sol å bad hela dagen =)

Månda.
Solbränd...
Tar oss en cykeltur på en TANDEM!!
Å jöss..
Hej å hå va dä gick te å börj mä.
Sen skull vi prov å byt plats, sätter mej på å ska håll balansen,
vrir hela styret åt nått håll å lyckes i all hast kom av cykeln å John åker iväg,
uta mej!
Där stod jag kvar på gata å skratt å kärringa bar glodd på mej.
Undrer vem som had mest kul?
vi eller dom som såg oss?

Tisda.
Dä ösregner, hela dagen..
Men va gör dä när man kan ligg å sov? =)
I dä forfarande ofräscha rummet..
Lite mammsjuk börjer man att å bli nu..

Onsda.
Nyårsafton.
Hemlängtan, å jävlit mammsjuk!
Om man skull åk hem tidiger tro?
Ännu en cykeltur blev dä,
på varsin cykel denna gång!
Å ännu längre cykeltur blev dä.
Sen på kvällen gick jag å la mej i sovrum för å läs,
sömner, trött som man va.
Ganska sent kommer John å väcker mej å fråger om vi int ska gå ut å ät å fir nyår?
Där sitter han finklädd å allt å vill gå ut mä mej, å jag sover!
Så han fick fir nyår mä en jogert å en tv som sällskap..
haha! så typist mej!

Torsda.
Nu vill jag fan hem!
Trött på dä här nu.. Uhj.
Hem hem hem ifrå detta.
Sista kvällen, åt massa mat å nån söp sej tämle full!
Herre jävlar..
Inna vi gick tebaka för å sov så spel vi biljard, å John härj mä allt som va.
När vi väl kommer i säng börjer John må dålit.
Börjer spy.
Säger te honom å gå ut på balkongen så han får lite frisk luft.
Nej dä ligger nån ve dörra så jag kommer int ut säger han!
Å dä väsnas där ut så jag tror verkligen dä ä nån där!
Jävlar va rädd jag va hela natta, jag våg int gå upp å se heller.
John sover å snarker som fan, kallt så man kan tro att balkong dörra ä öppen å att dä snart kommer en stor stygg jävel.

Freda.
Äntligen äntligen ska vi få kom hem!
Sitter å räkner minuterna te man ä i Sverige igen!
Kommer te flygplatsen å får vet att flyghälvetet ä försenat två timmer!
Dra fan själv i margarin tänker man då..
Men men hem kom vi te Götet, te en frusen efterlängtad älskad Sally..
Den stackarn har stått där å frös...

Typ halv fyra på lörda möra va vi hem i Torsby igen, efter typ tre stopp!!
Haha! För en gångs skull va dä int jag som va dåli =)

Typ så va resa.
Nått jag aldri kommer gör om!
Nu blir dä te å spar penga te nya fälger te bilen =)

Men först, en natts sömn!

Härra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0