Offroad racing

Idag tänkt jag bar ta en liten tur mä den större av alla biler som står här ut nu.

En sväng bort te ett annat hus tänkt jag ta mej, se hur dä såg ut,
om dä verkligen va så mycke snö som jag har hört.

När man kom dit tänkt jag att detta va ju fjantit lite snö, höhö skull int den här bilen gå genom detta?
Optimist som man ä sätter man fart å kör.
Efter någon meter så gick dä int så bra.
Fick i fyrhjulsdrifta å bösa på.
Bilen bar gräver sej neråt...

Sen börj jag att funder på om jag verkligen stod still.
Kliver ur, alla hjula hänger i lufta..
Oj.
Koller under bilen.
Oj oj....



va tycks?



Går upp te huset för å se om dä finns nån spade, hitter bar en sopkvast.
Allti nått.
Börjer karv bort snö under bilen men dä hjälper int.
Bilen hänger där den hänger.

Börjer kryp under bilen för å spark bort snö, gräver mä händerna för å få bort.
Inget hjälper..

Te sist lär jag fix hjälp!
Vi gräver mä spaden, prover å kör, skjuver bilen, skotter mer, skjuver mer.
Efter många om å men lyckes vi få bort bilen!
Där låg jag på backen å bar pust ut. Genom blöt, dyngi å genom frösen.

Bar så ni vet då.
Va int allt för optimist när ni ä ut å åker..
Ett tips bara, försök int ens kör igenom en snöhög som ser fjantit liten ut.
Dä kan ta sin tid inna ni tar er iväg igen.

Ni får lycka te i trafiken å kör försiktit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0