Volvo VS Saab

Ja mina trogna läsare, bilar bilar bilar åter bilar.
Kanske för att dä ä ett stort intresse hos oss.

Många gånger ser man reportage å artiklar om Volvo å Saab.
Så nu ska jag gör en egen liten sån, på mitt sätt =)

   


Här på våran lilla gård har vi ju ett X antal bilar..
Å just en volvo, eller två, å en saab.
Passar ju ganska perfekt att man gör en sån här liten grej =)


Här har vi först Johns bil, Volvo 940. Årsmodell.... Öh.. Typ 96-98? Tror jag.
   

Ja ni ser ju själva.. Man tror dä ä en tonårs pojk som kommer i den här.
Ett riktit vrålåk i min mening.
Drar bensin som en törsti älgkalv..
Går stötit efter vägen, inge vidare å åk långt mä.
Had den vör lägre så had man nog haft lite svårt å kom över fartgupp,
eller bar svårt å kör på vissa grusväger där vägen ä ojämn.
Annars ä den ju i fint skick. Inge rost, fin i lacken på alla vis.



Sen har vi då Saaben, min kära bil =) årsmodell 01
   

oj oj oj! Sicken bil, snyggt värre ;)
Går mjukt å fint på vägen.
Drar int lika myck i bensin. Typ 0,7-0,8 på långkörning.
Slå dä du John mä din volvo ;)
Perfekt bil för å åk långt mä.
Man tar sej över alla fartgupp utan bekymmer.
Kan åk på grusväger utan att dä tar i under.
Men.... Den äter ju däck som satan!
En hjulinställning så ska väl dä va överstökat.


ja, va ska man säg mer?
Kommer int på nått mer å skriv, men ni har säkert kommentarer.
Skriv en kommentar å rösta på din favorit bil ;)
Jag vet ju att Per-Åke kommer säg volvo utan tvekan!

"Va ä svensk skit på fyra bokstäver?
Saab"


Men om ni int tycker om nån av dom två så kanske ni hellre skull vill ha en sån?


"gammal amazon med ratt i backelit.. lala la la..."
B18 motor, en sport 122 mä overdrive.
(överväxel alltså)


Fan dä ä slitsamt å va "proffsfotograf" för en dag ;)




Men hörni allihop, skriv en kommentar nu så får vi se,
Volvo eller Saab?
Vitt eller blått?
Eller kanske röd? =)

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: J

Jonas håller på Amazonen!;)

2009-05-16 @ 21:34:40
Postat av: Anonym

o ja o Neo mä :)

2009-05-21 @ 11:49:48
Postat av: Anonym

o ja o Neo mä :)

2009-05-21 @ 11:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0