05-01-2010

Årets första inlägg borde väl va en årskrönika om året 2009.
Ett underbart år!

På den här datorn har jag int värst mycke bilder så ni får håll te godo mä dä som blir.

Vi tar väl månaderna som dom kommer,
va annars? :)

Januari

Årets början så sitter vi på Lanzarote. Å längtar hem!!
Längtar efter mamma.
Längtar efter å få flytt hem te Torsby igen.
Väl hemma i Sverige träffar man på en genom frusen Sally på Landvetter flygplats.
Väl hemma i Torsby drar vi igång å snickrar! :)
Dä första jag gör när jag kommer te Challa ä å pack ner massa saker i flyttlåder.



Februari

Kör flyttlådor å flyttlass hej å hå.
20/2 Äntligen tomt i lägenheta. Torsby ä nu hemma igen :)




Mars


Plocker i mina flyttlåder dag ut å dag in varvat mä jobbet, eller jobben!
Men så en dag tänkt jag gör nått annat. Hämt hem ved.
Tar jeepen å rullar iväg. Å kör fast nått så ini bomben!!
Ja va mer då...
Dä mest chockerande, men bästa!!
27/3 ska vi te Kalsta. På ultraljud!
Jag ä gravid!
I vecka 18+5
Jag bär på ett barn.
Jag ska bli mamma
Vi ska bli föräldrar!
Åh va jag grät, av lycka!
Bara grät å grät å grät.
Folk trodd väl jag had fått ett dödsbesked :)




April

En å annan glädjetår kommer dä. Titt som tätt :)
Magen växer sakta men säkert.
Under påskhäljen for vi iväg te Färgelanda.
Lilla Tindra ska döpas å jag ska bli hennes Gudmor.
Nån vecka senare går dä int å dölj magen.
Min gravidmage syns tydlit nu!
När barnvägnen va fixad va dä som julafton för mej.
I den vagnen ska våran lilla bebis ligg å må gott.
Självklart grät jag, av lycka!





Maj

Då jobb jag verkligen. Tre dager va jag ledi på hel månaden.
Något hann man ju mä.
Köpt spjälsäng :) som en julafton, igen!
Å lillebror Lars tog studenten.



Juni

Natoinaldagen = fest!
Eva Eastwood på Granevik.
Klart som fan man ska dit, magen rätt ut men fest blir dä!
Va lite slitsamt, men kul va dä!
Kör upp husvagen te Höljes för å ha den på plats inför Rallycrossen :)
Missommarn va dä jobbet.

Putte II på Granevik


Juli

Rallycross så klart!
Jobbade nån dag, men sen blev dä inge mer jobb.
Fick havandeskapspenning :)
John har semster så vi ä ut å åker i stort sett Värmland runt.
Köper lite allt möjlit, typ packmopad, gräsklippare å massa annat..



Augusti

Börjar mä en hälj i Höljes på folkrace festivalen!
Å magen hänger mä ett tag te.
John har börj å jobb å jag går här hem, å kör ved som bara attan!
22/8 dagen då bebisen beräknat ska kom ut.
Ingen bebis, men en stor grävmaskin kommer å börjer gräv åt oss.
23/8 på kvällen börjer värkan. På natten åker vi te BB
24/8 ä bebisen ut! Lilla söta Kevin :)
Lyckligaste dagen nånsin!

 

September

Går runt här å njuter av gössen.
Att dä va så underbart å va mamma :)
Finns int ord för dä!
Vi myser hela dagan å tar nån promenad i mellan åt.

Oktober

Lilla Kevin växer för varje dag.
Underbara lilla gosse.
Annars har man väl kört hem mer ved..
Å så börjer garageplatta ta form.
Cementen kommer å dä ä full rulle hela dagen här ut.


November

Allt rullar på som vanlit.
Vi förlovar oss å Kevin blir döpt.


December

Jul å nyår. Ja, har väl int så myck mer å säg om dä.





Hoppas ni alla får ett fint 2010!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0