28-07-2010

Ännu en dag i mitt liv har rusat förbi mej.
Nej då, så illa ä dä int.
Ännu en smäckad dag har gått.
Fullt rulle jämt hel dagen.

Upp å städa, byt sängkläder å tvätt.
Allt går ju såååå myck forter när man har hjälp.
Som tex, dra sladden ur dammsugern.
Va mitt i skurhinken.
Dra dom nya sängkläderna ner på golv, om å om igen.
Lek kuddkrig mä sej själv.
När man lägger tvätt i tvättpåsen kommer nån å plocker ur dä.
Han ä ju såååå hjälpsam, den lille drängen.

Sen va dä bar å ställ sej ve spisen dä.
Kassler mä ost å lök sås :)
Gott gott!
Å en bärpaj mä hallon te efterrätt.
Så i lagom tid dök gästerna upp.
Tack för en fin kväll :)
Vet att dom int läser här,
men ni som läser ser att jag har tackat dom ;)

Nu då?
John pankar på garage.
Drängen sover.
Själv då?
Har faktiskt hängt upp tvätt.
Tej reda på tvätt.
Plock ur diskmaskin å fullt på igen.
Ja dä går i ett.

Snart freda möra :)
Synn att man int har en Cheva Van.
Eller... Synn att dom ä svindyr!!
Försäkring för flera tusen.
Skatten på flera tusen.
Int å tal på va bensin koster te den..
Full tank på den du.
125l bensin ä inge man plocker upp ur ficka.



Men nu ska jag nog gå å lägg mej å fis in dom ny sängkläan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0