13-11-2010

Ja da had en ju vintersôlan på biln igen da sö rä går å åk sôm fôlk.

Å dä ä inge hemska plåtfälger på bilen!!
underbart!!
Plåtfälger ä väl dä värsta, fulaste, hemskaste som finns!

När jag had fix snygg-fälger te Sallys sommardäck tog jag en bild å skick iväg te Maria.
Hennes svar blev,
"å fy fan så dyrt, när dä finns plåtfälger"
Ja jag kunn int annat än skratt :)
Visst, dä kost mej några slantar.. Men dä va dä värt :)
Had ändå inge annat å lägg penga på den dagen...eller på den tiden.
Åker man på fula plåtfälger på vintern,
kan man ju köst på sej snygga snygg-fälger på sommarn :)

Fast nu har man ju lagomt snygga fälger både vinter å sommar.
Men funderer att på om jag int ska ha dom tvärt om.
Dom dä ä sommardäck på nu får nog bli vinter fälger..
Får se te våren om jag kränger dom eller bar byter.

Annars då?
Har köpt mej två fina blommer :)
Dä va ju halva priset för oss mä med mera kort.
Ä int varje dag jag köper blommer.
Får nog säg som dä ä nu.
Jag köper väl aldri blommer!
Nu har jag gjort dä å fina va dom :)

På månda lär jag nog in på secend hand en sväng
Ska se om dom har några fina kruker.
Skull ju va kul å ha två nya kruker te blomman nu.
Kanske får ta mä en påse dit mä sånt jag själv int vill ha.
Sånt jag int fått sålt på tradera.

Där rullar affärerna på.
Te vecka har jag några auktioner som går ut,
som ä sålda!
Har massvis mä auktioner ut nu så jag lär lugn mej lit.
Har man för mång ut samtidit får man ju betal för dä.

Nej nu vart at klôcka rätt se tämle myck.
Vi hörs fôll snart igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0