29-11-2010

Har int skrev här på ett tag så jag får väl lämn en rad eller två.

Har ett busfrö mä som mer än gärna ska va mä å tryck på ALLT!!
Får väl se hur dä blir.
Om dä blir läsbart...

Ja jag får väl dra en liten historia om min bil.
Jävla bil fan....
Den står helt still!!
Å den ska stå helt still ett tag te.

I fredas skull jag iväg på jobb.
Kvart över fyra på möran öppen jag dörra å känd hur 10 minusgrader trängde sej på.
En lagomt igenisad bilruta, en genom frösen bil.
Häver in röva å kör igång.
En tanke slog mej, den som ändå had motorvärmare..
Dä va lite små segt inna dä start.
Brydd mej int om å skrap ruta för jag had inga vanter på mej.
Dä ä snart bort tänkt jag.
Åkt å åkt å åkt, igen värme!!
Tempen gick int upp.
Huxflux va tempnåla mitt på mätarn!

Magkänslan viskade i örat..
Fel på din bil, fel på din bil.
Mycket riktit.
Den börj å kok!!!
Iskallt in i bilen än!
Dä had frös för mej..
Suck!

Ringer te John, ja kom hem da säger han.
Vänder, ringer lite mer samtal.
Varningslampor lyser.. NEJ!!!
It's time to stop..

Ja dä blev lite hit å dit där en sväng.
Kallt än ini märgen!
Had en kall matlåda å två smörgåser mä mej.
Värmer int så värst.
Då ä dä att lyx mä varm oboj å smörgås ;)

Ja efter ett tag så had jag kom hem å fick kryp ner i sänga igen.
Dä va int te å åk hem å byt bil int..
Den vit funker int som den ska.
Den andra bilen John har va int ens hem för den va på verksta.

När vi had koll klart på bilen så va dä bar å konstater...
Toppen har slej sej. Då ä dä hejdå mä blockpackninga.
Åh va lagom kuuuul.... Noooooot. Jämt inna jul å allt!
Men jag borde ha råa å fix detta.
Min ynkliga lilla buffert ska nog klar detta.
Hoppes jag.

Men nu får väl bilen stå här ut å va klaken ett tag te.
Per-Åke skull försök kom hem å hjlälp mej.
Om han får tag på rätt grejer å kan plan den så.
Dä spörs.

Klocka har skenat iväg lit nu.
Får nog gå å rot lit i mina grejer å se om dä finns nått julpynt.
Ska se om jag får upp den ny julstjärna.

Tjing!


Angelica, jag hör en knappnål!!
Den rull nog bar över på magen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0