13-09-2010

Torsby mârten ä över för i år så nu ä dä höst.

På lörda blev dä en sväng mä mamma å Matilda.
Ho skull ju självklart va i hoppborgen.
Nästan först på plats när dom öppen tivolit.

 

Fanns en blå borg breve, men den va int lika häfti.
Krokodilen blev dä tyvärr ingen bild på.. Men den va mest häfti :)

Senare på dagen fick att Kevin åk te mormor å va där.
Jag å John åkt te radion å sände program.
Efter dä va vi hem å hämt varma kläder å ut på Torsby.
Dä ösregn!!
Va hos några bekanta å häls på.
Men sen på natta gav dä sej mä regnande så vi gick ut å knalla runt bland folk å karuseller.

Sönda förmidda åkt vi å hämt Kevin å ner på Torsby igen.
Fick tag på fina gardiner som jag ska ha i kök.
Å självklart skull väl kärringa försök å prack på oss stoldyner.
Men icke!

Å jag vet int hur många viasat å telia folk jag sett som ska försök å tjat på oss nånting.
Uhj!!
Har dom inge bättre för sej?

När vi ä på väg å ska åk hem fråg jag John om vi skull prov å vinn choklad.
Prov ve en gubb.
30kr åt skogen efter tre försök.
Gick te kärringen å skull prov.
30kr kost dä, men då had man flera nummer å välj på.
Första försöket å jag vann!! :):)
2kg choklad :)

 

Gott :)
Jäsicken sicket flax man kan ha iblan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0