20-09-2010

Valet...

Va in på facebook förut.
Å blev mildaste förskräckt!!!
Va fan ä dä mä folk?!

"Ni som röstat på SD kan ta bort mej som er vän. Hejdå."

Men skärp er för fan!!
Var å en har rätt till sin egen åsikt.
Var å en röstar på vad man vill uta att nån behöver bry sej.
Var å en röstar ju anonymt.
Jag blir nästan arg på er som skriver så!
Ursäkta om jag trampar nån på tårna nu.
Men så sitter man väl int å skriver?
Accepterar ni bar dom vänner som ä "fina nog" i era ögon?
Eller dom som röstar på "rätt" parti?

Ska Du behöv å bli "osams" mä din vän för att den har en annan åsikt än va du har?
Ska Du bar slut å prat mä den person?
Vad har du tänkt?
Tänk om den personen står dej väldit nära,
å blir sårad av dä du skrev?
Tänk er för!

Vill man int säg vilket parti man röster på så håller man väl mä den som talar.
Ja centern ä ju sååå bra.
Vänstern ska jag röst på.
Moderaterna bar måst ju vinna.
Hoppes KD går bra.
Men i själva verket kanske man röstar på Miljöpartiet.
Eller som nu, SD.

Om det var din mamma som röstade på SD, skull du bryt kontakten mä hen då?
Eller din syster. Din son. Din dotter. Din sambo!

Ä man riktitga vänner accepterar man att den andra röstar på vad den vill!
Vi har väl yttrandefrihet?
Eller har jag missat att dä har upphört?
Säg till när dä hände i så fall.

Enkelt sagt.
Acceptera bar varandras åsikt OCH anonyma röst.
Nu ä dä ju bevisat att dä finns människor som vill ha SD i riksdan.
Låt dom sitta sina fyra år så får vi väl se hur dä går.
Bar å röst bort dom näst år om man int ä nöjd.
För er som tror att dom ä så främlingsfientliga,
tro dä då. Dä ä ER åsikt!
Jag kan gott å väl erkänn att jag har aldri tyckt om Sossan.
Aldri har jag gjort dä, å kommer nog aldri å tyck om dom heller.
Men inte fan går jag å säger som vissa andra..

"Om ni röstar på Sossan så ta bort mej som er vän"

Jag skiter fullständit i va ni röster på!
Ni får va vad ni vill, ni ä mina vänner ändå!
Vill ni va sossar så visst. Varsego!
Jag lägger mej int i.
Om John had vör sosse skull jag ge fan i dä.
Skull väl tyck om honom minst lika myck!
Han får ha sin åsikt.
Mamma får ha sin åsikt.
Hela min syskonskara får ha sin åsikt.
Alla mina vänner får ha sin åsikt.
JAG bryr mej int om dä.
Jag bryr mej om ER som jag tycker om!!

Blir dä ett omval kommer SD få en tröst-röst från mej!
Det står jag för!

Å du Ohly, ursäkta mej.
Men den kommentaren du fälde.
Vuxenmobbing!
Skäms.
Många tycker dä va bra sagt.
Men jag tycker dä va rent utsagt elakt!
OBS OBS, Min åsikt!

Har Åkesson en annan åsikt så låt honom ha dä.
Fine!

Jag skull kunn håll på hur läng som helst å skriv..

Smaken ä som baken vet ni väl.

Ska ni lämn en kommentar så vill jag int hör nått politik babbel!
Håller ni mä eller ej angående yttrandefrihet å egen åsikt?

Kommentarer
Postat av: maria

bra skrivet åsa! du har så jävla rätt..... det e ju löjligt hur en del håller på... rena rama diktaturfasonerna!

2010-09-20 @ 22:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0