07-02-2011

Sjöbjugg...
(Heter dä så tro..? Dä gör dä väl)
På fiskbuller å mos!!
All denna magsjuka som drabbat denna stöga har gjort att vi ät ganska myck fiskbuller.
Nu ä jag tämle trött på dä!!
Fiskbuller, mos å massa broccoli.
Känns som jag har gjort den maten mer än nått annat i hela mitt liv nu.

Visst, dä ä bra för magen när man har vör magsjuk.
Men nu får dä va nock!!
Jag vill ha nått annat te mat!
Korvstroganoff!
Dä vör nått dä.
Eller ungstekt korv.

Å aldri aldri mer magsjuka!
Aldri mer..
Jo.. Så sa jag ve nyår oxå.

Den här gången slog den te ordentlit.
Lille drängen blev så illa däran att vi fick åk akut te Kalsta :(
Där blev han inlagd en natt mä dropp.
På möran när an börj piggnen te blev jag tvärsjuk.
Spydd å had mej på sjukhus.
Lite lett va dä att när dom stod å såg på.
Men va skull jag ha gjort?
Dä kom så fort å man hann knappt int reager.
Nej fy.
Te råga på allt skull jag kör hem ifrå Kalsta.
Jag trodd int jag skull kom hem på flera timmer.
Uhj så jobbit dä va..
Har väl aldri tyckt dä ä drygt å kör bil,
men nu va dä en plåga!
Hem å häv sej i duschen.
Lägg några spyer te å häv sej i säng.
Å vänt på att John skull kom hem.
När han väl kommer hem had han mä sej cola :)

Å han den stackarn blev ju så klart dåli..
Rätt se tämle å
Själv va jag halvkass å John blev halvkass.
Jag blev lite bättre, John blev lite sämre.
Te sist va jag i ganska normal form å John hade tappat formen totalt..

Va myck magsjuka dä blev skrivet om nu....
Men jag har int så myck annat å säg.

Magsjuka. Magsjuka
Magsjuka
Magsjuka

Magsjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0