Årskrönika

Dax för en årskrönika kanske..?
Har massvis mä bilder som jag funder på å lägg ut.
Men har gallrat så dä blev väl nån bild mindre.
Bilder ä väl ändå roliger än en massa massa text.
Tycker jag.


Ett år mä mycke snö, många minusgrader å massvis mä kläder..
Men ut gick vi de dager dä va fint. Å nerbäddad så myck dä gick.

  


Men så blev dä vår å gröna gräsmatter som ska klippes :)
Å en paviljong stod på inköpslistan inför grillkvällar å när man skull ät ut.

     


Vägen gjordes om. Den gamla som ni ser först är bort. Puts väck!
Den gick rakt utanför stöga.. Lagom kul. Vissa kan ju stå rejält på gasen.

    

Men så en möra, vakner av att varenda fönster skallrer å dä ä ett sånt oväsen.
Fast nu efteråt så ä man gla för att man fick ett sånt uppvaknande :)

     

En grävmaskin ä här för å gör ny väg!
Å ta bort den gamla vägen

     

Kanske lite svårt å se hur bra dä blev, men kom hit får ni se själva :)

     

Vi ä supernöjda mä resultatet :)
Nu i sommar kommer dä bli massa nytt gräs i dikena så dä kommer bli så fint!


Mitt i allt detta grävande va dä dax för min tand å säga hejdå.
Trodde jag..
Ve Lucia förra året fick jag tandvärk som hette gud hjälp mej!
Aldri nånsin ha jag väl varit mä om liknande!
40graders feber te på köpet..
Drog iväg på möran å la mej i stolen där.
Kom hem efter några timmer å tann(jäveln) sitter kvar!!
Skam den som ger sej säger dom ju.
Fick en ny tandläkare å han fick ut den!





När dä ändå va full fart på grävmaskinen så pass vi på å gör om lit här ut.
Den gamla vägen som försvan överöstes mä matjord i mängder.
Fråg mej inte va John skull ut i den lerhôla å gör..
Bort mä den lilla häcken å fram mä grävmaskin

     

Även bakom stöga plan vi ut marken å fix så dä ska bli bättre gräsmatt
I all den matjord som va fann jag golfboller.. Runt 200st.

  


Garaget då?
Jo då. Där har dä hänt grejer.
Varje dag har dä gjorts framsteg där.

     

Platta som blev gjord i oktober 2009 fick ligg under snön hela vintern.
Efter mycke snickrande, målande å lite vila så va dä dax å få upp väggan

     

Framsidan sattes upp lite eftersom, sen upp mä takstoler å på mä tak.

     


Mitt i allt byggande fck vi oväder.
Ingen har nånsin sett nått liknande.
Grejer full trädgårn had blåst runt.
Torkvinda, den vek sej!



Bara nån meter bakom garaget slog åska ner.
Att int detta garage blåst ner va väl ett under!


Sen drog vi att iväg på en välbehövli semestertur!
Höljes såklart, på folkrace festival.

  

Drängen va nöjd å gla hela hälja å pappa fixa gröt te frukost :)
Hälja efter så va dä 1års kalas!

  


Så kom då snön igen, å dä gick mot jul.

  


Detta år blev dä så här..
Magsjuka å feber..

  




Så har hela året gått.
Hoppas detta år blir bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0